Nejdřív pár slov na začátek.Vzhled tohoto stroje zvanáho U.H.M.(ultimate home made),je silně inspirován sportovnímy modely Suzuki.Na rozdíl od nich,se však u této čtyřkolky projevilo podstatně více tvůrčí invence konstruktérů a méně snahy o pouhé vytvoření dokonalé kopie.Na mašině je to patřičně znát.Jeho design je ďábelsky krásný,zpracování ďábelsky kvalitní a zvuk....no ďábelsky neopakovatelný!
Ale od začátku. U.H.M. je kvalitní,rekreační stroj střední velikosti.Je velmi konstrukčně jednoduchý a čistě zpracovaný,důraz je kladen hlavně na zkušenosti jezdce.Který si musí umět poradit s opravdu ultimátním systémem řízení
PODVOZEK
Prostorový,pevný a tuhý rám z trubek různých průměrů a náhodilých průřezů.Svary poměrně vzhledné a vysoce kvalitní.Geometrie vypočítaná dle moderní laťkové teorie.Zadní náprava je typu absolut hard tail s pevnou hřídelí kol,náhon na zadní kola řetězem.Přední náprava je koncipována s obdobnou filozofií jako ta zadní,tedy no fear hard axle.Lak je pečlivě nanešen štětkou zcela bez chyb.Barva hnědka základní.
BRZDY
Brzdová soustava stroje je kompletně bowdenová opět použity komponenty od firmy No fear.Obvzlášť zadní a jediná brzda je dimenzována velkoryse.Ovládání brzd je příjemně necitlivé a nepřesné.
ELEKTRO,KAROSERIE,SEDLO,KOLA
Elektroinstalace je tradičně jednoduchá a dobře rozvedená.Snad jen blinkry nad předními koly jsou dost nešikovně umístěny a pod nápory bahna při první opravdu divoké vyjížďce doblikají.Stylově umístěný přední reflektor,poskytuje velice slušné prosvícení tmy do několika decimetrů.Karoserie je špičková se skvělým designem a perfektě zpracovaná.Je znát že výrobce geniálně kvůli minimalizaci aerodynamického odporu, se oprostil od zbytečně designových kudrlinek a vlastně zcela upustil od většiny oplechování kromě zadních blatníků.Sedlo je dostatečně široké,dobře potažené s tuhou sportovní výplní 10mm molitan, čalouněný veselým v pravdě kuchyňským motivem.Odpružené důmyslným pneumatickohydraulickým systémem alá karosa.Je vhodné pro jednoho jezdce,na pasažéra téměř zapomeňte.Pro něj je připraveno sedátko z originálního příslušenství v přední části stroje.Kola jsou překvapivě kvalitní ocelová dodávaná polskou firmou Wrakhácz.U testovaného kusu byla obutá do famózních poloteréních pneu Barum Slowspeedragon,na zadní nápravě s hrubším vzorkem.Na silnici samozřejmě na pendrek, ale v terénu je to o trochu horší.Tak kvalitní kola a pneu jsem u čtyřkolky v této kategorii opravdu nečekal.
MOTOR
Motor mě zaujal svou dravostí v nízkých a vysokých otáčkách a nádherným zvukem.Jedná se o konstrukčně jednoduchý,dvoudobý a vzduchem chlazený agregát,jenž byl nově zkonstruován přímo pro tento model světoznámou motorářskou firmou ČZ.O objemu 175ccm a špičkovém výkonu několika neurčitých koní.Řazení je velice přesné, s dlouhým a těžkým chodem.Motor je vybavem nožním startováním s téměř bezproblémovými starty.Zpracování motoru je velmi dobré a vzhledné.Stejně jako zvuk vycházející ze sportovně laděných zdvojených výfuků,mě motor zaujal výtečnou akcelerací do 3km/h.Nečekejte ovšem nijak extrémní výkon,přece jen U.H.M. není závodní stroj.Nabyl jsem dojem, že motor je z homologačních důvodů uzavřený a naprosto nevyužívá zejména ve vyšších otáčkách všech svých možností.Nádrž o objemu pěti litrů je stylově v hranatém designu použitého i na německých strojích z druhé světové.
ZÁVĚREM
U.H.M. je velmi dobře zpracovaná sportovní čtyřkolka.Je to nádherný stroj s neokoukaným designem a téměř závodním zvukem.Je určen spíše pro zkušené jezdce co již mají něco "nalítáno".Zážitek z jízdy s tímto nástrojem zla je neopakovatelný,přirovnal bych to k přičuchnutí k nohám pan Kožaka.....Nikdy na to nezapomenete.
úterý 20. února 2007
Přihlásit se k odběru:
Komentáře k příspěvku (Atom)
2 komentáře:
a mám tě!
no ty vole to je oulet:)
Okomentovat